AML z procedurami

Jakie dane musisz zbierać od swoich klientów?
Jak przygotować i wdrożyć procedurę AML w biurze rachunkowym?

Kilkadziesiąt wdrożeń AML za nami. Na tej podstawie przygotowaliśmy praktyczny kurs, który przeprowadzi Cię przez nowe obowiązki i da Ci gotowe wzory procedur oraz dokumentacji AML.

Co obejmuje kurs

Szczegółowa agenda:

I.

WPROWADZENIE

  1. Powitanie
  2. Omówienie agendy
  3. Jak korzystać z kursu

II.

DLACZEGO AML DOTYCZY BIUR KSIĘGOWYCH I BIEGŁYCH REWIDENTÓW?

  1. Wprowadzenie
  2. Kto jest instytucją obowiązaną wg AML?
  3. Księgowi i biegli rewidenci jako instytucja obowiązana
  4. Jakie obowiązki z ustawy AML dotyczą księgowych i biegłych rewidentów?
  5. Czy coś się zmieniło w porównaniu ze starą ustawą?

III.

WYZNACZAMY OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA AML

  1. Wprowadzenie
  2. Pracownik odpowiedzialny za AML – wyznaczenie i obowiązki
  3. Wyższa kadra kierownicza – wyznaczenie i obowiązki
  4. Członek Zarządu odpowiedzialny za AML – wyznaczenie i obowiązki
  5. Co w przypadku jednoosobowych działalności
  6. Obowiązek szkoleń
  7. Outsourcing obowiązków AML a zakres odpowiedzialności

IV.

IDENTYFIKACJA KLIENTÓW I ROZPOZNAWANIE RYZYKA PRANIA PIENIĘDZY I FINANSOWANIA TERRORYZMU

  1. Wprowadzenie
  2. Czym jest pranie pieniędzy
  3. Najczęstsze przykłady prania pieniędzy
  4. Czym jest finansowanie terroryzmu
  5. Najczęstsze przykłady finansowania
  6. Środki bezpieczeństwa finansowego – zasady ogólne
  7. Środki bezpieczeństwa finansowego – czym są
  8. Środki bezpieczeństwa finansowego – kiedy stosujemy
  9. Identyfikacja i weryfikacja tożsamości klienta, beneficjenta rzeczywistego i reprezentanta
  10. Czy można nie stosować środków bezpieczeństwa finansowego?
  11. Uproszczone środki bezpieczeństwa – kiedy można stosować
  12. Uproszczone środki bezpieczeństwa – przykłady stosowania
  13. Wzmożone środki bezpieczeństwa – kiedy należy stosować
  14. Wzmożone środki bezpieczeństwa – przykłady stosowania
  15. Dokumentowanie stosowania środków bezpieczeństwa

V.

BENEFICJENCI RZECZYWIŚCI I CENTRALNY REJESTR BENEFICJENTÓW RZECZYWISTYCH

  1. Wprowadzenie
  2. Kto to jest beneficjent rzeczywisty?
  3. Beneficjent rzeczywisty przy spółkach kapitałowych 
  4. Jeżeli nie można ustalić beneficjenta rzeczywistego? 
  5. Beneficjent rzeczywisty przy spółkach osobowych 
  6. CRBR: kto musi zarejestrować beneficjentów 
  7. CRBR: w jakich terminach należy się zarejestrować 
  8. CRBR: jakie kary wiążą się z niedokonaniem lub dokonaniem nieprawidłowej rejestracji beneficjentów rzeczywistych 
  9. CRBR: jak z niego korzystać
  10. CRBR: rejestracja spółki kapitałowej – jak to w praktyce zrobić? 
  11. CRBR: rejestracja beneficjentów w przypadku spółki kapitałowe – brak możliwości ustalenia beneficjenta – jak to w praktyce zrobić?
  12. CRBR: rejestracja beneficjentów w przypadku wspólników spółki osobowej – jak to w praktyce zrobić? 
  13. CRBR: rejestracja beneficjentów w przypadku spółka z o.o. ze spółką osobowa (sp. z o.o. sp.k.) – jak to w praktyce zrobić? 
  14. CRBR: podpisanie zgłoszenia przez kilka osób uprawnionych do reprezentacji 

VI.

OSOBY ZAJMUJĄCE EKSPONOWANE STANOWISKA POLITYCZNE (PEP) I INNI KLIENCI, Z KTÓRYMI ZWIĄZANE SĄ SZCZEGÓLNE OBOWIĄZKI

  1. Wprowadzenie
  2. Kim jest tzw. PEP?
  3. Członkowie rodzin PEP
  4. Bliscy współpracownicy PEP
  5. Co, gdy naszym klientem lub beneficjentem rzeczywistym klienta jest PEP?
  6. Jak w praktyce identyfikować PEP?

VII.

RAPORTOWANIE DO GIIF

  1. Wprowadzenie
  2. Kiedy instytucje raportują do GIIF
  3. Raportowanie transakcji ponadprogowych
  4. Zawiadomienie GIIF o okolicznościach mogących wskazywać na podejrzenie prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu
  5. Raportowanie transakcji podejrzanych
  6. Informacje przekazywane GIIF na żądanie
  7. Obowiązek zachowania tajemnicy o raportowaniu
  8. Odpowiedzialność za spełnienie obowiązku raportowania

VIII.

PrROCEDURA AML I INNE DOKUMENTY

  1. Wprowadzenie
  2. Kto powinien mieć procedurę AML
  3. Co powinna zawierać procedura AML
  4. Procedura whistleblowingu
  5. Omówienie przykładowej procedury AML
  6. Omówienie przykładowych załączników - profil AML klienta
  7. Omówienie przykładowych załączników - ośw. klienta indywidualnego
  8. Omówienie przykładowych załączników - ośw. klienta instytucjonalnego
  9. Omówienie przykładowych załączników - ośw. beneficjenta rzeczywistego

IX.

OCENA RYZYKA INSTYTUCJI OBOWIĄZANEJ – JAK JĄ PRZYGOTOWAĆ

  1. Wprowadzenie
  2. Czym jest krajowa ocena ryzyka i ocena ryzyka instytucji obowiązanej
  3. Co powinna zawierać ocena ryzyka
  4. Omówienie przykładowej oceny ryzyka
  5. Terminy przygotowania i zasady aktualizacji
  6. Komu należy przekazać ocenę ryzyka

X.

KONTROLA I SANKCJE

  1. Wprowadzenie
  2. Kto może nas kontrolować i jak to może wyglądać
  3. Sankcje administracyjne: za co można być ukaranym
  4. Sankcje administracyjne: kara finansowa
  5. Sankcje administracyjne: inne kary
  6. Kara finansowa dla Członka Zarządu
  7. Przestępstwa i wykroczenia związane z uchybieniem obowiązkom AML
  8. Jak w praktyce wygląda karanie instytucji obowiązanych

_____

Dla kogo jest ten kurs?

_____

Co otrzymasz w ramach kursu?

„Pracownik odpowiedzialny za AML – wyznaczenie i obowiązki”

Moduł 3, Lekcja 2

"Procedura whistleblowingu"

Moduł 8, Lekcja 4

_____

Nasze statystyki

35+

Wdrożonych procedur AML

Tomek Rzepa

Prowadzący:

Jestem absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz kierunku Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Moje doświadczenie zawodowe obejmuje kilkanaście lat w pracy w doradztwie podatkowym w KPMG, a obecnie jako partner w spółce doradztwa podatkowego.

Doradzałem klientem polskim i zagranicznym, prowadzącym działalność w Polsce.

Prowadziłem szereg postępowań podatkowych dla klientów oraz bieżące doradztwo podatkowe.

Ukończ nasz kurs i odbierz certyfikat

Pokaż swoim klientom, że rozwijasz się i jesteś na bieżąco z przepisami – z korzyścią dla siebie i dla nich! 

Gwarantujemy Ci satysfakcję z kursu

Gwarancja 100% satysfakcji

Kurs został przygotowany tak, by spełniać oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. Rozumiem jednak, że możesz mieć wątpliwości, dlatego wprowadziłem gwarancję satysfakcji. Masz 7 dni od daty zakupu lub uruchomienia kursu (przedsprzedaż) na zmianę decyzji. Jeżeli z jakichś powodów uznasz, że nie jest on dla Ciebie odpowiedni, wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość na i zwrócimy Ci 100% Twojej wpłaty.

Najniższa cena w ciągu 30 dni przed promocją - 400 PLN netto

Zapisz się do naszej grupy

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najnowszych szkoleniach oraz organizowanych przez nas bezpłatnych webinarach – zostaw nam swój adres e-mail.